Reklámok célpontjában: fogyasztó gyerekek - Videó
A legifjabb fogyasztói csoport könnyen “bevehető”. A fogékony korosztályra reklámok sora zúdul, ráadásul igen eredményesen. A bevásárlóközpontok túlléptek a gyermekek profitérdekből történő befolyásolásának etikai problémáján, vagy egyáltalán nem is szembesültek vele. A gyermekeket egyre inkább kis felnőttként kezelik a cégek. A bevásárlóközpontok különféle technikákat alkalmaznak, hogy vásárlásra bírják őket.
Emlékszem régebben egy videót néztem, ahol cigaretta reklámokkal foglalkoztak és azon belül is azzal, hogy a forgalmazók célpontjai leginkább a gyermekek, akik később nagy eséllyel fogyasztókká válnak. Ebből az okból változott az ismert Camel cigarettagyártó cég "teve-emblémája" barátságos mesefigurává stb.
A gyerekek egyre korábban válnak a reklámok célpontjaivá. Egyre erőszakosabban figyelik és térképezik fel őket, hogy minél inkább eggyé váljanak a termékeikkel és lehetőleg a cégük fogyasztói maradjanak egész életük folyamán.
Nincsenek azzal kapcsolatban morális korlátaik, hogy amiket eladnak a gyerekeknek azok egyáltalán egészségesek-e az ő korukban és milyen hatással lesz a további fejlődésükre?
A céljuk egy olyan jövő megalkotása, ahol az ember szinte rögtön a születés után fogyasztóvá váljon. Vágyakat teremtenek benne olyan termékek iránt, amikre nincs is szüksége, de egy olyan társadalomban, ahol az határozza meg az ember megítélését, hogy mije van, addig fogja nyaggatni a szüleit, amíg azok megveszik neki, amit akar, vagy pedig már gyerekkorában frusztrált és boldogtalan lesz, mert nem tud megfelelni azoknak a társadalmi normáknak, amiket az őt körülvevő reklámok elhitetnek vele.
A szülőknek nagyon nehéz dolguk van a helyes úton tartani a gyerekeiket, miközben egy több milliárd dolláros költségvetésű iparág akarja irányítani a gyerekek szokásait.
Forrás: http://komlomedia.wordpress.com/2013/08/01/reklamok-celpontjaban-fogyaszto-gyerekek/
Emlékszem régebben egy videót néztem, ahol cigaretta reklámokkal foglalkoztak és azon belül is azzal, hogy a forgalmazók célpontjai leginkább a gyermekek, akik később nagy eséllyel fogyasztókká válnak. Ebből az okból változott az ismert Camel cigarettagyártó cég "teve-emblémája" barátságos mesefigurává stb.
A gyerekek egyre korábban válnak a reklámok célpontjaivá. Egyre erőszakosabban figyelik és térképezik fel őket, hogy minél inkább eggyé váljanak a termékeikkel és lehetőleg a cégük fogyasztói maradjanak egész életük folyamán.
Nincsenek azzal kapcsolatban morális korlátaik, hogy amiket eladnak a gyerekeknek azok egyáltalán egészségesek-e az ő korukban és milyen hatással lesz a további fejlődésükre?
A szülőknek nagyon nehéz dolguk van a helyes úton tartani a gyerekeiket, miközben egy több milliárd dolláros költségvetésű iparág akarja irányítani a gyerekek szokásait.
Forrás: http://komlomedia.wordpress.com/2013/08/01/reklamok-celpontjaban-fogyaszto-gyerekek/
Reklámok célpontjában: fogyasztó gyerekek - Videó
Reviewed by envagyokapeterproba
on
10:21
Rating: